Wees wijzer 103

Wolf, Hans de

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

13,50

Beschrijving

Wat moeten we eigenlijk met het boek Spreuken? Is het wel bedoeld voor christenen van vandaag? Heeft het wel een christelijke boodschap? Het gaat nauwelijks of niet over genade en verlossing. Maar het gaat wel over alledaagse zaken die niet direct met het evangelie lijken te maken te hebben. Zo lees je bijvoorbeeld over grensstenen die je niet mag verplaatsen. Het gaat geregeld over een luiaard die je niet moet navolgen. Het gaat over mooie vrouwen die je moet mijden en over de borsten van je eigen vrouw waarin je je mag verlustigen. Er zijn spreuken over wijn en sterke drank, en over een pak slaag dat je zoon verdient. Zo kunnen we doorgaan. Bijna alles uit het dagelijkse leven komt aan de beurt.  

Maar is dat dan niet christelijk? Is het niet wijs als we uitgaande van de verlossing proberen te leven volgens Gods normen in grote en kleine dingen? In de tien geboden zijn die normen kort en goed onder woorden gebracht. In het boek Spreuken worden die geboden in allerlei omstandigheden toegepast. Daar is, zeg maar, het grote geld van Gods wet in het kleingeld van spreuken omgewisseld. In het licht van het Nieuwe Testament gaan die spreuken nog des te meer spreken. Want zoals Paulus schreef aan de Kolossenzen, liggen in Christus ‘alle schatten van wijsheid en kennis verborgen’ (Kol. 2:3). Dus hoe meer je uit en voor Christus leeft, hoe beter je Spreuken kunt begrijpen en toepassen.
Vanuit die overtuiging worden in dit boek twintig spreuken voor het voetlicht gehaald. Met de bedoeling om te groeien in geloof en in wijsheid.

Extra informatie

Auteur

Uitgever

ISBN

9789491943058

Pagina's

0

Verschijningsdatum

29-04-2015

Groepscode

12

Categorieën: ,