Kruistocht leven van koning Jezus

Keller, Tim

22,50

KRUISTOCHT.

Dit is een mooi boek. Die mening spreekt temeer als u weet dat preken en publicaties van Keller mij meestal niet aanspreken. Maar dit boek dus wel.Het gaat over het Evangelie naar de beschrijving van Marcus. Keller heeft het geschreven in de hoop dat het mensen helpt Jezus te vinden. Hij staat in deze studie centraal. Dat blijkt alleen al uit de titels van de twee delen die dit boek telt: 1. De koning en 2. Het kruis. Keller laat zijn lezers met Jezus en zijn leerlingen meetrekken. Hij laat hen luisteren naar wat Jezus zegt en kijken naar wat Hij doet. Boeiend vond ik het hoofdstuk over de genezing van de verlamde man die door zijn vrienden door het dak voor Jezus werd neergelaten. En het hoofdstuk over de ontmoeting tussen Jezus en de rijke jongeman.Keller luistert zorgvuldig naar het evangelie en hij kent de mens van de 21e eeuw aan wie hij doorgeeft dat God met Jezus’ dood en opstanding een nieuw begin heeft gemaakt. Er is redding uit verlorenheid, leven uit de dood. Dat kan ook jouw verhaal worden, zo besluit Keller zijn verhaal over het leven van koning Jezus.

Amersfoort                                                                                                    D. Visser

Kruistocht leven van koning Jezus

Het verhaal van Jezus is in de loop van de geschiedenis al op honderden verschillende manieren verteld. Moet daar nog wel iets aan toegevoegd worden? Keller schrijft in zijn inleiding hierover:

In deze schijnbaar eindeloze stroom van woorden en ideeën over Jezus leg ik nu voorzichtig ook dit boek. Het is een uitvoerige overdenking van het historische christelijke uitgangspunt dat het leven, de dood en de opstanding van Jezus het centrale gebeuren in de geschiedenis van mens en kosmos vormen en tegelijk het voornaamste ordeningsprincipe van ons eigen leven. Anders gezegd: het helderste inzicht in het verhaal over de wereld – en hoe wij daarin passen – krijg je door het verhaal over Jezus rechtstreeks en nauwkeurig in het oog te vatten. Mijn streven is hier om aan zijn woorden en daden te laten zien hoe prachtig zijn leven zin geeft aan het onze.

Net als in zijn andere aansprekende boeken spreekt Keller zowel de zoekers als de gelovigen aan. Hij geeft in Koningskruis een nieuw perspectief op het leven van Jezus Christus in een verhaal dat elke lezer zal bijblijven.

Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in Manhattan, New York City. Eerder verschenen van hem In alle redelijkheid (9e druk), De vrijgevige God (5e druk),Namaakgoden (2e druk) en Ruim baan voor gerechtigheid.

Gewicht 386 g

9789051944242

256