Aan Gods hand door pijn en lijden

Keller, Tim

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

27,50

Beschrijving

Aan Gods hand door pijn en lijden

In zijn nieuwste boek onderzoekt bestsellerschrijver Tim Keller eenvan de moeilijkste vragen in het leven: Waarom is er pijn en lijden inde wereld?Het probleem van het lijden is van alle tijden. En voor diegenen dieer zelf onder gebukt gaan kan het de grootste hindernis zijn om ineen goede en liefhebbende God te geloven. Als er zo’n God bestaat,waarom is er dan zoveel leed in de wereld? En als het in ons eigenleven moeilijk wordt, hoe gaan we er dan mee om?Keller komt niet met simpele antwoorden, maar geeft in dit theologischemaar tegelijk heel praktische boek op bewogen wijze leiding,bemoediging en inspiratie.Aan Gods hand door pijn en lijden bevat een grote hoeveelheid materiaal voor iedereen die een ander of zichzelf wil troosten en helpen in een tijd van lijden en strijd. Zoals altijd schrijft Keller glashelder, en tegelijk weet hij je mee te nemen in zijn betoog. Hij bekijkt hoe er in deze wereld tegen het lijden aangekeken is en wordt, beschrijft hoe mensen er mee omgaan, en hij gaat tenslotte in op de vraag hoe we door alles heen met God kunnen wandelen.
Door het boek heen laat hij mensen aan het woord over hun eigen levensverhaal – het maakt dit boek enorm herkenbaar. ‘Een wijs en troostvol boek voor mensen die pijn lijden – echt een boek voor iedereen. ‘Tim Keller (1950) is opgeleid aan het Gordon-Conwell Theological Seminary en het Westminster Theological Seminary. Hij is sinds 1989 predikant van Redeemer Presbyterian Church in New York.

Recensie Kerkblad voor het Noorden

Dit is een pittig en prachtig boek. Keller stelt de grote vraag aan de orde: hoe is het bestaan van een almachtig God te rijmen met de zee van lijden in het algemeen en met mijn lijden in het bijzonder?

Hij verdedigt vol overtuiging de gedachte dat God soeverein is. Wat het lijden betreft, valt veel niet te doorgronden, zeker het diepste niet. Maar in alle pijnlijke vragen is er het lijden van God: het kruis van Christus is het centrum van de geschiedenis en het hart van het christelijk geloof. Zijn lijden is de bron van moed en kracht voor al wie lijden moet. In deze wereld is er lijden voor iedereen, al was het alleen maar door de gebreken van de ouderdom en de verschrikking van de dood.

Dit boek heeft drie delen. In het eerste deel informeert Keller zijn lezers over de vraag hoe in verschillende culturen over het lijden wordt gedacht. Hij maakt daarbij de vergelijking met het Bijbelse denken, en spreekt van de winst van het christelijk geloof. Overtuigend laat hij zien dat deze winst obstakels bevat voor seculiere denkers, die niets zien in de christelijke visie op het lijden. Ook uit rationeel oogpunt is er meer te zeggen voor het christelijke antwoord op de vraag naar het lijden dan voor andere antwoorden. Dit eerste deel is het pittigste stuk van het boek. Een raad voor wie dit deel te moeilijk is: sla het gerust over. Dat is geen enkel probleem voor het lezen van de twee andere delen.

De drie delen hebben treffende titels:

  1. De oven begrijpen
  2. Door de oven heengaan
  3. Aan Gods hand door de oven heen.

Deze titels doen denken aan het verhaal over de drie vrienden van Daniël die, nadat ze in de oven gegooid waren, een vierde man bij zich kregen. Dank zij (die Man van) God kwamen ze er ongeschonden uit. Keller geeft niet alleen aan dit gedeelte aandacht, maar vooral aan het boek Job. Hij trekt de grote lijnen en laat zien wat lijden met een mens doet; wat God in en door dat lijden voor mensen doet.

Het tweede deel is vooral een verkenning  in de Bijbel. Wat zegt God in zijn Woord over het lijden? Deel drie geeft de toepassing. In het geloof in Christus gaan we niet te gronde, maar kunnen we door lijden groeien. Door in moeite en pijn te wandelen met God.

Door het hele boek heen vertelt Keller over zichzelf en andere mensen hoe dat dan ging. Mede daardoor is het boek aantrekkelijk voor veel lezers. Om het telkens weer te pakken en er in te lezen, biddend en mediterend. Om de gerijpte geloofslessen die Keller hier geven mag, je eigen te maken.

D.Visser, Amersfoort

Extra informatie

Gewicht 568 g
Auteur

Uitgever

ISBN

9789051944952

Pagina's

0

Verschijningsdatum

06-12-2018

Groepscode

30

Categorieën: ,

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Aan Gods hand door pijn en lijden” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *