He lives 1

11,95

He lives!

Het tweede deel van een fris catechisatieboekje voor de leeftijd 10 – 12 jaar; ook uitstekend om op de zondagschool of thuis met de kinderen te gebruiken.

De titel geeft al aan dat er een vergelijking gemaakt wordt met Hyves of facebook, waarbij je altijd contact hebt met je vrienden. Je kunt vrienden toevoegen en je kunt ‘ontvrienden’. Dat is ook de opzet van dit mooie boekje. Dit tweede deel bespreekt nog 5 personen uit het Oude Testament (Profeten) en 10 hoofdstukken gaan over personen uit het Nieuwe Testament. Een nadeel vind ik wel dat het hele bijbelse verhaal wat op de achtergrond blijft en dat het wat bij elkaar geharkt wordt. Voor kinderen is dit wellicht een voordeel, een dominee wil eigenlijk wel wat meer. De methode sluit aan bij de belevingswereld van kinderen in die leeftijd. Ook de indeling en de opzet zijn daarbij aangepast aan profiel, krabbels, blogs, gadgets. Ik heb het afgelopen jaar met dit boekje gewerkt en ik vind het geweldig, vooral omdat de kinderen er altijd met veel plezier mee bezig waren. Er is veel te zien (tekeningen, foto’s en kaartjes). Er staan allerlei weetjes in, verhaaltjes en interessante opdrachten; het is echt een doe-boek. Dit boekje is gekomen als een extra boekje bij de serie ‘Follow-up’. Ik kan het iedere catecheet aanraden op deze manier de bijbel én de God van de bijbel bekend te maken bij kinderen. De titel van dit boekje is: ’He Lives’! … altijd contact met je vader.

Dronten                                                                                               H. Jonkman

Word vrienden met 15 bekende mensen uit de Bijbel. Door hun verhalen ga je meer van God begrijpen, die in het leven van deze mensen zo’n grote rol speelde.
He Lives! kan gebruikt worden op de jeugdclub, zondagschool, gewoon thuis om met kinderen over de inhoud van de Bijbel te praten, maar ook in de bovenbouw van de basisschool. Voor tips zie www.follow-up.nu.

Gewicht 183 g

9789058814920

34