Ervaring van het leven

Lee, Witness

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

15,00

Beschrijving

Ervaring van het leven

Geestelijke groei heeft niets te maken met het kennen van leerstellingen en feiten uit de Bijbel, maar is veeleer een zaak van het kennen van Christus Zelf. Om Christus te kennen, is het noodzakelijk dat we Hem op een overvloedige wijze als het leven ervaren (Joh. 10:10), zolang deze wijze maar vooruitstrevend en praktisch is. Verder moeten we de Heer toestaan ons door vele praktische behandelingen te leiden, zoals de zuivering van het verleden, toewijding, de afrekening met de zonde, de afrekening met de wereld, de behandeling van het geweten, het gehoorzamen van de leer van de zalving en het kennen van Gods wil. In De Ervaring van het Leven, beschrijft Witness Lee deze en vele andere praktische principes, die onze geestelijke groei in de juiste banen leiden en die ons Christus op een diepere wijze doen kennen. Op basis van de ervaring van de gelovigen in de afgelopen eeuwen, alsook zijn eigen ervaring van het najagen van Christus, is De Ervaring van het Leven een kostbare schat die hij aan alle gelovigen heeft nagelaten voor onze wederzijdse groei en opbouw tot het Lichaam van Christus.

Over Witness Lee

Witness Lee werd in 1905 geboren in het noorden van China. Hij werd opgevoed in een christelijk gezin, en bezocht voornamelijk Engelstalige scholen. Op zijn negentiende werd hij door Christus in bezit genomen, waarop hij zich volledig aan het prediken van het evangelie wijdde. Aan het begin van zijn bediening ontmoette Witness Lee Watchman Nee, en begon vanaf die tijd met hem samen te werken:’ In 1949 werd Witness Lee door Watchman Nee naar Taiwan gezonden, om alles wat hun door de Heer toevertrouwd was, veilig te stellen. In 1962 verhuisde Witness Lee naar de Verenigde Staten, en, begon daar wekelijkse samenkomsten te houden. Verder hield hij weekend conferenties, waarbij er duizenden toespraken gehouden werden. Hij hield zijn laatste publieke conferentie in februari 1997, toen hij inmiddels 91 jaar was. Zijn belangrijkste werk, ‘The Life-study of the Bible’, bevat meer dan 25.000 bladzijden met verklarende verhandelingen over elk boek van de Bijbel, vanuit het perspectief van ons genot en onze ervaring van het goddelijke leven in Christus door de Geest.

Extra informatie

Auteur

Uitgever

ISBN

9780736325516

Pagina's

0

Verschijningsdatum

10-06-2004

Groepscode

10

Leverancier

Categorieën

,