Boom des levens

Lee, Witness

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

10,00

Beschrijving

Boom de levens

Toen God de mens schiep, werd hij voor twee bomen geplaatst: de boom des levens en de boom der kennis van goed en kwaad. Gods waarschuwing aan de mens om de boom der kennis van goed en kwaad te vermijden, geeft Gods verlangen weer dat de mens van de boom des levens zou eten, zodat hij God zou ontvangen als zijn levensvoorziening. Adam maakte de verkeerde keus en werd de toegang tot de boom des levens ontzegd omdat hij gezondigd had. Ook vandaag streven christenen, zij die hun kleren hebben gewassen opdat zij recht hebben op de boom des levens (Openbaring 22:14), eerder naar goed gedrag dan naar het ontvangen, ervaren en genieten van Christus als hun levensvoorziening.
In De Boom des Levens laat Witness Lee een deel van Gods hart zien, dat niet goed begrepen en zelden ervaren wordt door de hedendaagse gelovigen. God zoekt niet naar christenen die zich goed gedragen; Hij is op zoek naar christenen, die Hem als de boom des levens ervaren en genieten, om Zijn eeuwige voornemen met de mens te vervullen.

Over Witness Lee

Witness Lee werd in 1905 in het noorden van China geboren. Hij werd opgevoed in een christelijk gezin en bezocht voornamelijk Engelstalige scholen. Op zijn negentiende werd hij door Christus in bezit genomen, waarop hij zich volledig aan het prediken van het evangelie wijdde. Aan het begin van zijn bediening ontmoette Witness Lee Watchman Nee, en begon vanaf die tijd met hem samen te werken. In 1949 werd Witness Lee door Watchman Nee naar Taiwan gezonden, om alles wat hun door de Heer was toevertrouwd, veilig te stellen. In 1962 verhuisde Witness Lee naar de Verenigde Staten, en begon daar wekelijkse samenkomsten te houden. Verder hield hij weekend conferenties, waarbij er in de loop van de jaren duizenden toespraken werden gehouden. Hij hield zijn laatste conferentie in februari 1997, toen hij inmiddels 91 jaar was. Zijn belangrijkste werk, The Life-study of the Bible, bevat meer dan 25.000 bladzijden met verklarende verhandelingen over elk boek van de Bijbel, vanuit het perspectief van ons genot en onze ervaring van het goddelijke leven in Christus door de Geest.

Extra informatie

Auteur

Uitgever

ISBN

9780736334938

Pagina's

0

Verschijningsdatum

13-06-2014

Groepscode

10