Overwinning over de duisternis

Anderson, N.T.

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

17,50

Beschrijving

OVERWINNING OVER DE DUISTERNIS

Niet kracht tegenover kracht, of macht tegenover macht? Maar licht tegenover duisternis en waarheid tegenover leugen. Dat is effectieve geestelijke strijd. Geen krampachtig zoeken naar meer kracht, maar rusten in de kracht van de Heer. Hierdoor kan iedere christen overwinning vinden.
Dr. Neil Anderson laat vanuit de Bijbel en de praktijk zien dat de duisternis wijkt voor het licht en dat de leugen vlucht voor de waarheid. Geestelijke krachtpatserij maakt geen indruk op de vorst der duisternis. Het gaat eerst en vooral om ons denken. Als het licht van Jezus? evangelie in onze gedachten schijnt, zal de duisternis er niet kunnen blijven. Zelfs de vreselijke schaduwen van een traumatisch verleden moet wijken.
 

Recensie Kerkblad voor het Noorden.

Christenen omarmen Christus’ plaatsvervangend sterven. Maar dat er sinds deze aanname van Jezus door God een nieuwe identiteit in ons is geplaatst, wordt vaak weinig beseft. Laat staan dat wordt beseft dat die nieuwe identiteit de relatie God-mens mogelijk maakt, waardoor we vernieuwd kunnen worden.Gemakkelijk kun je als christen maar wat blijven door rommelen en door zondigen en ervan uit gaan dat de zonde wel weer vergeven wordt en dat het allemaal toch niet veel meer zal worden dan ‘dit’. Dat is een vergissing. Er zijn ook christenen die denken dat ze christen zijn omdat ze ‘christelijke dingen’ doen en ‘niet-christelijke dingen’ nalaten. In dat geval baseer je je christen-zijn op je gedrag. Enigszins hachelijk natuurlijk. Je gaat dan proberen op eigen kracht er wat van te maken. En dat is niet wat Jezus bedoelde met zijn lichte juk.Je christelijke identiteit komt niet door gedrag tot stand. Het is juist andersom. Ons besef van onze nieuwe identiteit brengt nieuw gedrag voort. Daarover gaat dit verfrissende boekje dat door de uitgever weer opnieuw onder de aandacht is gebracht. Het bespreekt de vernieuwing van je denken en de invloed op je voelen. Het vertelt aan welke (langdurige) emoties (boosheid, depressiviteit en angst) je kunt merken dat je zonder verbinding met God leeft. Deze emoties maken ook duidelijk dat je je doelen verkeerd stelt. Vernieuwing van je denken is nodig want ons oude denken is nog gebaseerd op onze oude mens. Die was heer en meester in ons maar is met Christus gestorven. Maar daarmee is ons denken nog niet meteen veranderd. Vernieuwing van denken én leren wandelen in de Geest (waaronder gebed) zijn dan ook de belangrijke ingrediënten voor onze levens heiliging.

Hoogeveen                 Nynke Sikkema-Holwerda

 

 

 

 

Extra informatie

Gewicht 284 g
Auteur

Uitgever

ISBN

9789060677506

Pagina's

287

Verschijningsdatum

07-11-2018

Groepscode

30

Categorieën: ,

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Overwinning over de duisternis” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *