Geloof.nu belijdenisboek

Dam, H.P. van

19,45

Geloof.nu-Belijdenisboek.

De methode voor geloofsonderwijs in de kerk Geloof.nu biedt steeds meer. Nu is er een boek voor de belijdeniscatechese verschenen. Dit belijdenisboek staat vol informatie over geloofsleer en de kerk. Dit boek wil meer zijn dan alleen een leerboek; het is ook een persoonlijk boek geworden met aandacht voor stille tijd, met verdiepingsopdrachten en zelfs met opdrachten die in de gemeente uitgevoerd kunnen worden. Daarbij nog eens tips voor de kerkenraden om jongeren die belijdenis doen te steunen, te bemoedigen hen te betrekken bij kerkelijke activiteiten. Toch, bij het doorlezen en doorwerken van dit boek werd ik niet echt enthousiast. Het boek ziet er mooi en gevarieerd uit, maar de inhoud vind ik erg voorspelbaar. Het is de catechisatiestof, die ik bij de jongere groepen allemaal al heb besproken en dit boek lijkt een soort samenvatting en een afronding voordat je als belijdend lid de kerk ingaat. Op zich een voortreffelijk catechisatieboek, maar ik denk dat jongeren vandaag meer nodig hebben. Ze zijn ook met andere vragen bezig. Uiteindelijk vond ik het boek niet uitdagend genoeg om het te gaan gebruiken met jongeren in mijn gemeente. Maar iemand die keurig binnen de grenzen van de kerk blijft, die kan dit boek uitstekend gebruiken. Voor elke predikant en kerkenraad denk ik wel dat je dit boek in handen moet hebben gehad om te zien of dit boek in jouw gemeente goed te gebruiken is.

Dronten                                                                                               H. Jonkman

Gewicht 364 g

9789058817365