Basics van de bijbel

Klapwijk, jasper

  • 30 dagen bedenktijd
  • €2,95 verzendkosten. Boven de €29 gratis verzending.
  • Betaal veilig met iDeal
  • Met je aankoop steun je de missie van Stichting De Fakkel
  • Vragen? Mail naar verkoop@fakkel.nl
Verwachte levertijd: 1-3 werkdagen

18,95

Beschrijving

BASICS VAN DE BIJBEL.

Recensie Kerkblad voor het Noorden.

Dit boek van Jasper Klapwijk, predikant van een Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) kan worden gebruikt voor individuele bijbelstudie maar is ook geschikt gemaakt voor bijbelstudie in groepen. Het is een helder geschreven boek, het leest niet moeilijk, en toch komt er veel voorbij per behandeld thema: bijvoorbeeld schepping, zondeval, Jezus, de Heilige Geest, eindtijd, eeuwige bestemming. Kortom: het ABC van het christelijk geloof met een redelijk verdiepinkje. Er wordt verbinding gemaakt met ons leven hier en nu, zodat het boek niet een verhandeling is van op zichzelf staande dogma’s.Leuk zijn de groen gekleurde gedeelten in het boek. Daarin staan weetjes, overzichten of citaten van bekende wetenschappers of schrijvers. Bijvoorbeeld van Blaise Pascal die zegt: ‘Ik geloof getuigen die bereid zijn zich de keel te laten doorsnijden’. Als Klapwijk komt te spreken over twijfel, dan volgt een citaat van Maarten Luther: ‘Kennis en twijfel zijn voor de mens onscheidbaar. Het enige alternatief voor “kennis-met-twijfel” is “totaal-geen-kennis”. Alleen God en sommige gekken kennen geen twijfel’.Het verwerkingsdeel is ruim van opzet. Behalve een aantal besprekingsvragen, waarbij je rustig in je stoel kunt blijven zitten, zitten er ook opties bij als: collage maken, een spel, film bekijken en dergelijke. Kortom, geschikt voor zowel meer bezadigde als  creatieve geesten.

Hoogeveen                       Nynke  Sikkema-Holwerda

 

De Bijbel is niet uit de hemel gedropt. Het boek is een verzameling van verschillende soorten teksten, geschreven door heel verschillende typen mensen, over een periode van eeuwen. Toch biedt de Bijbel een samenhangend verhaal. Het verhaal van Gods plan met deze wereld waarin een persoon de hoofdrol speelt: Jezus Christus. Word je geraakt door Hem, dan blijkt het verhaal ook nog eens heel actueel. Het verandert je leven. Toch ervaren velen de Bijbel ook als een moeilijk boek. Waar gaat de Bijbel nu precies over, en wat betekent dat voor mijn leven, en voor mijn kijk op deze wereld?

Basics van de Bijbel is een boek voor wie zich wil orienteren op de inhoud van de Bijbel, maar ook voor wie de Bijbel wel kent maar de boodschap nog eens onderwerp voor onderwerp wil doorlopen. Geschikt voor zowel individueel gebruik als voor groepen.

Eerder schreef Jasper Klapwijk Het goede nieuws van het Nieuwe Testament en Beter nieuws van het Nieuwe Testament. Gebruikers van deze boeken vroegen vaak om een vervolg dat meer thematisch het grote verhaal van de Bijbel vertelt. Dat vervolg is Basics van de Bijbel.

Extra informatie

Gewicht 421 g
Auteur

Uitgever

ISBN

9789058816696

Pagina's

50

Verschijningsdatum

13-09-2018

Groepscode

10